06 Mac 2011

Untuk Sahabat...

…Teman…
Suatu tika aku buntu lagi keliru
Kau hadir membantuku
Ianya tanpa jangkaanku

…Tuhan…
Adakah ini anugerah darimu untukku
Apakah hikmah disebalik semua itu
Fikiranku celaru

…Teman…
Andai kata ini satu suratan
Atas sebuah hubungan persahabatan
Ku akui ini adalah satu kenyataan

…Tuhan…
Aku pasrah dan terima realiti ini
Walau apa pun yang terjadi
Tapi,
Ku akui ianya cukup sekadar
Dia teman yang ku kenali

…Teman…
Pertemuan ini Allah yang menakdirkannya
Entah apa hikmah yang akan datang belum kita ketahui
Namun,
Setiap kejadian menjanjikan hikmah yang tersimpan
Cuma kita tidak mampu menafsirkannya
Akhirnya,
Pada Allah kita pasrahkan
Moga rahmatnya mengiringi hubungan ini
Di setiap perjalanan kita ini

Ya Allah!!!
Sahabat buat hati ini gembira
Dan
Mesra antara kami adalah penawar duka
Rindu antara kami menambah rasa Ukhuwwah
Rajuk antara kami membuahkan ceria

Ya Allah!!!
Silaturrahim kami adalah Ukhuwwah Fillah
Bermusuh kami mohon Na’uzubillah
Berpisah kami adalah mati Insya Allah
Pengubat hati doa Rabithah

Ya Allah!!!
Rahmati kami dalam meniti usia
Terpisah kami d alam Nyata
Temukan kami di taman SyurgaMu
“aMeen”

SAHABAT…
Sahabat adalah dorongan ketika aku hamper berhenti,
Petunjuk jalan ketika aku tersesat,
Membiaskan senyuman sabar ketika aku berduka,
Memapahku di saat aku hamper tergelincir,
Dan mengalungkan butir-butir mutiara doa pada diriku,

SAHABAT…
Aku mengamati semua sahabat, dan tidak menemukan sahabat yang lebih baik daripada menjaga Lidah. Aku memikirkan tentang semua pakaian dan aku tidak menemui pakaian yang lebih baik daripada Taqwa. Aku merenungkan segala jenis amal kebaikan, namun aku tidak mampu melakukannya dengan lebih baik daripada memberi Nasihat baik. Aku berusaha mencari segala bentuk rezeki, tapi aku tidak menemukan rezeki yang lebih baik daripada Sabar.


0 ulasan: